Raketten, muggen en zonnnnnn - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu Raketten, muggen en zonnnnnn - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu

Raketten, muggen en zonnnnnn

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

16 Maart 2015 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

Na een enerverende week was het tijd om geen gezeik maar plezier te maken. Nieuwe auto en nieuwe reisbestemming.

Mijn eerste stop was Fort Pierce. Ongeveer 2 uur ten noorden van Fort Lauderdale. Erg klein en rustig gelegen maar omringt met plaatsen die volgens Lonely Planet de moeite waard zijn om te bezichtigen. Ik kwam aan in mij hotel wat uiteindelijk een motel bleek te zijn op een afgelegen plek. Maar het zag er super uit en de mensen die er werkten waren erg aardig. Eindelijk een lekker bed was mij gedachte. Op de planning stond.... Een wasje draaien. De wasmachines waren allemaal bezet behalve degene met lekker veel honden haren. Dus dan maar een dagje wachten.

De dag erna ben ik naar Vero Beach gegaan waarvan Lonely Planet zegt dat het een mooi strand heeft. Nja viel redelijk mee, was niet anders dan alle andere stranden die ik heb gezien, behalve dat het veel fossielen..uhm ik bedoel oude mensen had. Eindelijk een plek in Florida waar ik Amerikanen heb gezien, dus dat was een aangename verandering. Ook ben ik er eindelijk achter gekomen wat de "plastic zakjes" op het strand zijn. Het blijken giftig Portugees Oorlogschepen te zijn. Dus daar loop ik voortaan ook met een bocht omheen.

De dag erna besloot ik om naar Port St Lucie en Jensen Beach te gaan. Port st Lucie heeft historie volgens de mensen hier, maar als ze dat zeggen betekend dat meestal 1 of 2 huizen die semi-oud zijn. Dus ik reed door naar Jensen Beach om daar te genieten van een rustig strand dagje. Eenmaal aangekomen bij het strand zegt er zo'n wannabe BayWatch man die deed of dat het erg druk was; 'there is a big cell coming our way'. Ik dacht: say what?! Maar ik draaide me om en zag inderdaad dat er op zee een enorme grote zwarte wolk onze kant opkomen. Damn, geen strand dag voor mij. Ik was nog niet eens bij de auto aangekomen en de wolkbreuk spoelde me zowat weg. Ach, na 2 weken 30 graden en zon mag het wel een keer regenen.

Spullen pakken en gaan. Me volgende adres is bij een AirBnB en dat betekend dat ik bij mensen thuis verblijf die hun kamer verhuren. In dit geval in Cape Canaveral, vooral bekend van het NASA station Kennedy Space Centre. Onderweg eerst naar Melbourne waarbij ik even ging shoppen in de Melbourne Square Mall waarbij een paar weken terug nog een shooting was geweest. Dus veel politie liep er rond. Melbourne beach was ook weer vol mensen "fossielen" maar wel leuk om met hun te praten. De enige jongere waarmee ik had gesproken die dag vroeg in welke staat Nederland lag. Dusja... Die had zijn hersenen ook met het zonnen verbrand waarschijnlijk. Satellite beach nog meegepikt en daarna kwam ik aan in Cape Canaveral. Erg druk met Spring Breakers die er vakantie houden / zuipen en erg druk met Bikers die doorreden richting Daytona Beach. Kevin stond me al op te wachten om me te verwelkomen in hun super gelegen apartement. Prachtig uitzicht op Banana River waar de zon ondergaat. Kevin en Rosanne zijn al 30 jaar bevriend en wonen al jaren samen. Het lijkt net een getrouwd stel en ze waren enorm goed voor me. Tas uitpakken en ik kon meteen aanschuiven voor het avondeten. EINDELIJK geen fast food maar gewoon lekkere pasta. 'S avonds een spel gespeeld op tv met ze en gekletst. Ze zijn beiden al meerdere keren in Nederland geweest in het wonderschone.......... Texel. Veel verhalen uitgewisseld en ontzettend veel gelachen.

De volgende ochtend stond er een heerlijk ontbijtje voor me klaar met aardbeien, melk, muffin en thee. Ongelofelijk hoe gastvrij ze zijn en hoe goed ze voor me zorgen. Als tip kreeg ik mee om naar Cocoa Beach Pier te gaan waar het druk zou zijn met Spring Breakers en veel muziek. Daar begon een vrouw tegen me te praten en haar ouders waren officieel Nederlands. Ze was een behoorlijk conservatief persoon dus toen ze vroeg of ik een vriend had, knikte ik alleen maar nee en zei verder niets. Ik wilde het vooral gezellig houden ;). Teruggekomen bij Ro en Kevin stond er een heerlijk maaltijd klaar met aardappelen, groente en groot stuk vlees. Aaaaaah moet ik hier echt weg over een paar dagen?!

'S ochtends vroeg genoten van Banana River dat echt schitterend is. En zelfs nog dolfijnen gespot! Woehoooeee. Verder naar cocoa beach en cocoa village gegaan en gezorgd dat ik nog een stukje bruiner ben geworden. Ondertussen ben ik ook volledig lek geprikt op me benen. 'S avonds was er een rocket launch dat te zien zou zijn vanaf het strand. Prachtig om mee te maken en te zien dat een lanceren de hele lucht verlicht en je het hoort donderen. Heel bijzonder dat "zo'n ding" het heelal in gaat.

Zondag komen de grote schepen binnen met heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel mensen er op. Deze zondag waren het er 6 en het werd me aangeraden om naar Jetty Park te gaan om het te zien. Ik op me fietsje er naartoe en eerst genoten van het hagel witte strand ZONDER briesje. Ik ging kapot, maar een paar uur later gingen de cruise schepen richting zee. Ik zag een aantal schildpadden al aan de kant gaan en het was super gaaf om die grote schepen weg te zien gaan.

Anyway, erg rustige week dus en komende week staat op de planning: Tampa, Clearwater en Orlando. Het zal nog wel iets veranderen want ik heb geen idee wat ik 5 dagen in Orlando moet doen zonder 500 euro uit te geven aan de attractie parken.

Well see ya soon.

Steph, coming live to you from Cape Canaveral.


  • 16 Maart 2015 - 12:37

    Ome Gerard:

    hoi petekind het gaat goed met jou zoals ik lees fijn voor jou dat het goed gaat ( buiten de enkele onaangename dingen) geniet er maar lekker van en pas goed op je zelf dat we je weer gezond en wel terug zien. GROETJES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 2754

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Florida roadtrip

Landen bezocht: