School, St. Augustine, regen en 'a bumpy ride' - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu School, St. Augustine, regen en 'a bumpy ride' - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu

School, St. Augustine, regen en 'a bumpy ride'

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

30 Maart 2015 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Dit is de week waarvoor ik eigenlijk naar Florida ben gekomen. St. Augustine is het stadje waarover ik mij scriptie schrijf en had daarvoor dus meer informatie nodig. Hier zal ik dus interviews afnemen met mensen die meer weten of het toerisme in St. Augustine.

Maandag vertrok ik samen met een Duitse jongen die ik had ontmoet bij het hostel in Kissimmee. Hij had geen vervoer en wilde graag meer zien van Florida. St. Augustine is dus een perfecte bestemming om even iets anders te zien dan het gewone Amerika. St. Augustine is het oudste stadje van Noord-Amerika dat door Europeanen is ontdekt en is dus een van de weinige bestemming in Noord-Amerika met echte historie.

Eenmaal aangekomen in St. Augustine zijn twee dingen meteen duidelijk: 1. Het ziet er prachtig en "on-amerikaans" uit. 2 het is ONMOGELIJK om hier je auto te parkeren. De straatjes zijn smal en allemaal een-richtingsverkeer, dus na een uur rondjes rijden heb ik maar besloten om me tas af te gooien bij het hostel en daarna de auto in te leveren bij de verhuurder. Gelukkig was de hostel eigenaar super aardig en wilde me ook ophalen bij de auto verhuurder. Conrad (de hostel eigenaar) was vervolgens zo behulpzaam en geïnteresseerd in mij scriptie dat hij me meteen St. Augustine heeft laten zien en me heeft voorgesteld aan de belangrijke mensen die mij kunnen helpen met mij scriptie. Ik heb daardoor dus meteen afspraken kunnen maken voor de rest van de week.

Helaas was het weer niet heel goed, maar St. Augustine ligt ook een stuk Noordelijker dan de andere bestemmingen waar ik ben geweest. Het ligt zo ongeveer 2 uur rijden van Orlando. We hebben meteen gekeken om een tour te doen in St. Augustine met een van de vele tour treintjes, maar dat viel vies tegen. 30$ voor een tour dat heel gemakkelijk beloopbaar is. Wel goed voor mij onderzoek om dit te zien, maar slecht voor de toeristen daar.

Woensdag dan maar naar het strand geweest in St. Augustine. De SunShine bus gepakt dat vooral gebruikt wordt door de gemiddelde drugs verslaafde of werkloze. Wel erg leuk en gezellig want iedereen was aan het zingen in de bus. Op het strand nog even aan mij huidskleur gewerkt, want de komende dagen zouden ook niet heel lekker worden.

Donderdag was de dag van de afspraken. Samen met Conrad ben ik naar 3 mensen geweest die mij verder konden helpen met mij scriptie. Ik zal verder niet in detail treden, maar ze hebben me zeer goed kunnen helpen.

Vrijdag was het tijd om te gaan... naar huis. Ik had voor die dag een auto gehuurd en zou eerst naar Cape Canaveral rijden waar ik 2 weken daarvoor ook was. De mensen waarbij ik verbleef destijds hadden gevraagd of ik nog kwam lunchen voordat ik 'The States' zou verlaten. Dus nog heerlijk kunnen genieten van het uitzicht daar onder het genot van lekkere sandwiches en kippensoep. En toen was het zover, op naar Orlando om mij vlucht te halen naar London. Wat een ellende om de afdrop locatie te vinden voor de auto. Na 4 rondjes in Orlando en 4x zoveel tol betaald te hebben, had ik het eindelijk gevonden. Nog steeds 2,5 uur voor vertrek gelukkig!

De vlucht was.... bumpy. De piloot had een jet stream gevonden wat betekend dat we veel sneller zouden gaan vliegen, maar ook dat het er "ruig" aan toe zou gaan. Nou.. dat heb ik geweten. Ik geloof dat mij handen nog steeds in de stoel voor me staan. De vlucht zou 8uur duren, maar binnen 7uur waren we er, waarvan 5 uur met hevige turbulentie. Wat betekende dat we geen eten / drinken kregen, want de cabin crew mocht ook niet lopen tijdens deze periode. Of ik bang was? nou dat is zachtjes uitgedrukt. Ik was heeeeeel blij toen we weer op de grond stonden. De piloot was trots, want hij was eerder aangekomen en had dus kerosine bespaard... nouja ieder zijn ding.

Na een kort vluchtje en een langere taxi periode (uhm Polderbaan hallooooooo), was ik dan eindelijk aangekomen in Amsterdam MET tas. Dank u British Airways voor het NIET verkloten en kwijtraken van mij tas deze keer. Wat ik als eerste heb gegeten? een frikandel speciaal natuurlijk! Ik ben en blijf een Nederlander.

Wat ik heb geleerd tijdens mij trip in Amerika?

- Dat ik minder goed langere periodes alleen kan zijn dan ik dacht. Amerika is soms moeilijk om alleen te reizen, want het heeft weinig hostels dus je ontmoet minder makkelijk mensen.

- Dat ik in moeilijke situaties mezelf echt wel in me eentje kan redden in een vreemd land.

- Dat veel Amerikanen zeer lui zijn en van ALLES een drive-thru maken. Ik zag net op het nieuws dat ze zelfs een drive-tru gaan maken bij begraafplaatsen en crematoriums om zo gedag te kunnen zeggen. Dusja..

- Dat ze absoluut niet kunnen rijden en ze waarschijnlijk hun rijbewijs kopen bij de bakker.

- Dat je er nooit vanuit moet gaan dat customer service je wilt helpen, want 9 van de 10 keer kunnen ze hun eigen naam nog niet eens spellen.

- Dat Amerikanen wel heel vriendelijk zijn en minder "over the top" zijn als wat veel mensen denken.

- Dat er inderdaad een groep is dat denkt dat de Verenigde Staten het enige land op aarde is en dat ze zich afvragen in welke staat Nederland ligt.

- Dat ze in Zuid-Florida ontzettend relaxed zijn en hoe verder je Noordelijker gaat, ze meer stress lijken te hebben.

- Florida state is inderdaad een Sunshine State, want ik heb 95% van me vakantie zon gehad.. in MAART! Heerlijk.

- Het wegennet prima in elkaar zit en mij TomTom het goed heeft volgehouden.

- Dat ik zeker nog een keer terug wil naar Amerika, maar Florida heb ik nu wel gezien.

Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verslagen.

Stephanie, reporting from Dongen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 1121
Totaal aantal bezoekers 2752

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Florida roadtrip

Landen bezocht: