Van Paradijs naar Hel - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu Van Paradijs naar Hel - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Stephanie Dongen - WaarBenJij.nu

Van Paradijs naar Hel

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Miami

De eerste week zit er weer op. Uiteindelijk toch besloten om een waarbenje.nu-tje bij te houden. Leuk om later zelf terug te kunnen lezen ook(Denk ik).

Ik zal bij het begin beginnen..duh! Ik was super zenuwachtig voordat ik op reis ging want dit is de allereerste keer dat ik echt helemaal alleen op reis ga voor een maand. Toch spannend! Ik werd weggebracht door zwager, zus en papa naar Schiphol midden in de nacht. Altijd lekker haha. Ik zou een overstap hebben in London die maar 1.05u duurde dus ik had een vermoedde dat me tas het niet zou redden (zal niet de eerste keer zijn dat dit me overkomt).

Eindelijk zit ik in het vliegtuig. Prima te doen want het is maar een vlucht van 1uurtje naar London. Nouja... Niet helemaal. Onze geliefde piloot riep doodleuk om: 'our back engine isn't working so our ground personnel are trying to start it manually'. Oh fan-fucking-tastisch. Dus ik zit in een vliegtuig waarvan 1 motor het niet doet. Met zwetende handjes en een uur later komen we aan op Heathrow Airport met 20min vertraging. Er was namelijk ook geen plek om te landen dus hebben we 3 rondjes boven London gevlogen. Jeuuh. Vervolgens mochten we het vliegtuig NIET verlaten totdat de motor weer helemaal stil stond. En dat betekende nog maar 20! Minuten voordat me volgende vlucht vertrekt. Eerlijk, ik had de moed al opgegeven, maar ik kreeg van een grond stewardess een papiertje waardoor ik sneller overal door kon. En.... VLUCHT GEHAALD! Ik had een hele rij voor me alleen dus heb prima kunnen slapen op deze 10 uur durende vlucht. Eenmaal aangekomen in Miami voelt het alsof je een crimineel bent. Immigration duurt zoooooo lang, maarja eindelijk me tas ophalen.... Of toch niet. NEEEE.....niet WEER me backpack achter gebleven in een ander land?! En ja hoor, hij was er niet maar in London. Maar ze beloofden mij dat ik het die zelfde avond kreeg afgeleverd bij mij hostel. Uiteindelijk kreeg ik het een dag later en kon ik eindelijk zuivere kleren aan in die hitte.

Mij eerste stop was South Beach. Ik had hier een hostel geboekt voor 3 nachten en zeker een aanrader. Prachtig! Freehand Miami hostel. Heerlijk door South beach gewandeld, op het strand gelegen en naar Lincoln Road geweest. Hele leuk straat met leuke winkels.

En toen was her zover... Ik kon mij auto ophalen om verder te reizen door Florida. En daar stond de beauty, een Nissan Pathfinder SV 2015. Gave auto en rijdt heerlijk. Mijn eerste stop was ook meteen het verst... Key West

Key West is een absolute aanrader, maar is wel heel klein. Het eiland is misschien niet eens zo heel veel groter dan Texel. Maar de overseas highway is PRACHTIG. Je rijdt gewoon over de oceaan en de eilandjes van de Florida Keys. Eenmaal aangekomen had ik een super gaaf hotel met eigen strand voor de deur en een shuttle bus die me naar Duval Street bracht. Leuke straat met leuke winkels. Om 18.30 heb ik de befaamde zonsondergang gezien op Mallory Square, dat altijd een grote gebeurtenis is. Maar na een nachtje Key West zat het er weer op en ging ik doorrijden naar me volgende avontuur... Fort Lauderdale.

Fort lauderdale ligt ongeveer een uurtje rijden van Miami (ten noorden). Ik had er een hostel geboekt en eenmaal aangekomen schrok ik een beetje. Er liepen drugsdealers rond, het zag er apart uit en de mensen die er waren, woonden daar zowat. Veel "daklozen" en andere mensen die een bijzondere baan hebben. Zoals mij kamergenote... Een hoertje. Niks mis mee, maar vond het wel bijzonder. Ze ging 's nachts weg en ik sliep alleen in een kamer wat vies, eng en vreemd was. Geen oog dicht gedaan en midden in de nacht hebben verschillende mannen aan de deur geklopt. Doodsbang was ik, want ik bleek in een slechte buurt te zitten en de deuren zijn gewoon aan de straatkant. Om 5.30 besloten om weg te gaan, want ik voelde me ontzettend onveilig. Helaas kreeg ik geen geld terug van de andere 2 nachten die ik ook had geboekt. Ik besloot om naar Naples te gaan aan de andere kant van Florida. Ongeveer 2 uur rijden langs the Everglades. 2 uur moeten wachten want het was mistig dus ze hadden de weg afgesloten.

Eenmaal aangekomen in Naples vond ik het meteen leuk. Een gezellig, klein-ogend stadje met het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien. Heerlijk! En super lieve en leuke mensen. Maar ook hier ben ik maar 1 dag gebleven en uiteindelijk toch terug gegaan naar Fort Lauderdale. Daar wist ik dat ik naar een slaapplek moest zoeken voor de nacht en dat was een heel gedoe. Maar ik had een contactpersoon en die had een bed voor mij! Super tof! Dus ik daar naartoe rijden 's avonds en toen....

BAM! Auto-ongeluk. In Fort Lauderdale / Lauderhill, in een ander land, met een huurauto, 's avonds, alleen. Wat een KUTZOOI! Ik in paniek, want mij auto was niet "driveable" meer. Gelukkig waren ik en de andere passagiers van de andere auto ongedeerd. Maar ik maakte me grote zorgen om verzekering etc. Rijden in Florida is een uitdaging soms. Knipperlichten gebruiken ze niet, je mag rechts en links inhalen en je mag door rood rijden als je een u-bocht wilt maken. Meteen politie en huurbedrijf gebeld en ze zouden een takelwagen komen brengen en me naar hun dichtsbijzijnde verhuurder brengen zodat ik een nieuwe auto kreeg. Dit allemaal duurde een paar uurtjes. Het regende, ik was alleen, auto kapot, geen idee wat het gaat kosten.. Dus ik dacht maar 1 ding: IK WIL NAAR HUIS! Maar ben uiteindelijk tock naar me slaapplek gereden waar ik ontzettend goed werd ontvangen. Super lieve mensen.

'S ochtends vroeg heb ik met de kinderen Joodse koekjes gebakken en ik mocht er een paar meenemen voor onderweg, want ik zou die dag naar Fort Pierce rijden om vanuit daar 4 dagen rond te kijke /rijden. En daar ben ik nu, in mij hotelkamer, een veel te lang verhaal aan t typen. Als je dit nu nog leest, dan wil ik je bedanken voor je geduld. Haha

Volgende week ga ik vertellen wat ik komende week ga meemaken. Hopelijk geen kapotte auto en ongelukken, maar leuke dingen!

See ya next time.

Steph, reporting from her hotel room in Fort Pierce

  • 09 Maart 2015 - 07:11

    Marika:

    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik vind het echt enorm stoer dat je dit doet en ook nog gewoon doorzet. Zeer benieuwd naar je volgende verhalen!

  • 09 Maart 2015 - 07:43

    Nerd:

    Ben weer trots stefster :) en toch een waar ben je nutje goed bezig. Geniet er van daar

Tags: Usa, florida, roadtrip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 2759

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Florida roadtrip

Landen bezocht: